Transvitaal-Forum

https://www.memotrip.nl/kijkaan/transvitaal
Ik kan het woord Karma niet meer horen.
Gepost door : Anneke
Op: 13/10/2007 20:11
Dat ik uittreding ken wil nog niet zeggen dat ik de reïncarnatiegedachte omhels. Misschien komt dat, omdat ik van bepaalde mensen conclusies heb gehoord, nadat bv. een jong meisje door een rotzak laf was vermoord: in de trant van: o maar dat is karma, waar ik ontzettend boos over werd. Zo van, wat denk je wel wie je bent, om zo klakkeloos over karma te kletsen. Wat moet dat dode meisje daarmee, en niet te vergeten haar ouders? Ik sta open voor nieuwe inzichten en zienswijzen, maar niet als die als door een papegaai, worden
nagepraat, zonder dat daar eigen wijsheid bij komt. Ik kan daardoor het woord karma niet meer horen.
Het Hindoeïsme trekt me wel aan, maar je zal me niet snel horen roepen, dat alles met karma te maken heeft. Ik geloof meer in toeval, en erfelijkheid en dat de cultuur waarin je geboren je gevormd heeft en het leven die bepaalde kleur geeft.

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Swami Raja
Op: 13/10/2007 20:20
Ik voel het precies zo als jij An, en ik kijk ook wel dubbel uit allerlei narigheid af te doen met karma, en zeker tegen de betrokkenen zelf. Toen 15 jaar geleden de Jumbo op de Bijlmer stortte ging ik na het TV-journaal naar een Vegetarisch Restaurant en vertelde het nieuws aan een yoga-lerares, die meteen wist dat dit voor alle inzittenden "karma" was...
Maar luister, deze achteloze omgang met het begrip betekent nog niet dat "karma" niet bestaat. Het woord wordt al neutraler als je het gewoon ziet als consequentie van je eigen (onbewuste) handelen, maar dan op een termijn langer dan 1 leven. Maar dit principe is binnen 1 leven net zo goed aanwezig. Dat iemand als Prem Maya knarsetandend haar hoofdakte haalde was het "karmatische" gevolg binnen 1 leven van het feit dat zij op het spoor gezet was van de kleuterkweek hoewel zij eigenlijk iets anders wou, maar daarna moest zij dit "karmatische" gegeven als uitgangspunt nemen om een andere weg in te slaan...
Je schrijft hierboven dat je meer gelooft in, samengevat, genen en opgroei-situatie. Betekent dit dat je wel uitgaat van een uitgetreden zijnstoestand maar dat je open laat of deze voor je geboorte al bestond en of je met een bedoeling bent 'geïncarneerd'?
Of geloof je dat je in 1 leven wordt gevormd en daarna uittreedt ("dood" gaan) en dat je dan klaar bent voor voor de eeuwigheid??

Gepost door: Annetruus Lievegoed
Op: 13/10/2007 21:49
Zoals het boek en de DVD "The Secret" ook aangeeft bestaan er intenties, dromen en overtuigingen die ervoor zorgen dat je aantrekt wat je overkomt. Gedachten zijn krachten en hoe het ook werkt, die realiseren zichzelf. Als er tegengestelde overtuigingen zijn dan winnen de sterkste. Dus als de verkrachter de sterkste gedachtenkrachten heeft en als het slachtoffer een zielige overtuiging koestert over zichzelf, dan is het mede de schuld van het slachtoffer dat de verkrachter zo iemand misbruikt en vermoordt. Iemand die verkracht wordt heeft te weinig liefde en positiviteit voor zichzelf, en als die verkrachting dan in het volgende leven plaatsvindt dan heet het karma.
Annetruus Lievegoed.

Gepost door: Borus
Op: 14/10/2007 18:08
Wat een heimwee naar toen de Amsterdamse tram nog een zelf omroepende conducteur had.
Die zei af en toe:
KARREMAAR!


| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |