Transvitaal-Forum

https://www.memotrip.nl/kijkaan/transvitaal
Afkorting G.O.D. betekent??
Gepost door : Peins
Op: 09/10/2007 01:13
Volgens Simon Vinkenoog betekent G.O.D.
Geboorte Orgasme Dood

Maar volgens mij:
Gehoorzaam Of Dood

Wie?

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: André
Op: 09/10/2007 01:15
GROTE OPEN DEUR

die toeleidt naar het transcendente.

Gepost door: Indo
Op: 09/10/2007 01:17
Voor alle duidelijkheid, G.O.D. betekent:
"Generator Operator Distroyer"

Gepost door: Tessa
Op: 09/10/2007 01:18
Neen Indo, dat is niet helemaal juist.

G.O.D. = Generator Organisator Dissolvator"

Gepost door: C. Zeeland
Op: 09/10/2007 01:21
Grote
Onderwaterzetter en
Droogkloot

Gepost door: Spinazi
Op: 21/10/2008 22:43
G.O.D. = Grote Opberg Doos
Ik baseer dit op Spinoza, de Nederlandse filosoof uit de 17e eeuw. Uit het examenboek voor VWO wordt hij nu nog geweerd door christenen achter de schermen die niet kunnen uitstaan dat Spinoza het persoonlijk overleven van de dood ontkende, en daarmee beloning of straf in het hiernamaals. Volgens Spinoza was God niet in de natuur maar de natuur was in God en God was als opbergdoos eeuwig de oorzaak van zichzelf en veroorzaakte zo de natuur. Hieruit laat zich raden dat Spinoza er zelf ook niet uit kwam, omdat hij met zijn rationele denken in oorzaak en gevolg vastliep in het ontstaan en bestaan van het universum.
Laten we wel wezen: in zijn tijd moest hij onderduiken voor de haters des geloofs, maar ook nu zou hij in de islamitische wereld worden vervolgd als ketter wegens godslaster.
Want God is volgens Spinoza de eeuwig zichzelf veroorzakende oorzaak van de stoffelijke natuur, en dus betekent GOD bij hem: Grote Opberg Doos.

Gepost door: Lex Reydans
Op: 01/12/2008 18:57
Hier nog meer namen van God in de Sanskriet woordenlijst:
http://www.naradakush.nl/woordenlijst.htm

Gepost door: B.Bijtwijster
Op: 13/01/2009 21:20
Om u bij te spijkeren hier enkele namen van God van een eindeloze lijst.

Abba Nartoomid (vader van het eeuwige licht)
Be-mid-bar (in de wildernis)
Daniel Elohai Ariel (de glorieuze leeuw Gods)
Ehyeh Asher Ehyeh (ik ben wat ik ben; ik zal zijn wat ik zijn zal)
Ruach Ha Koidesh (Heilige Geest)
Shillush (goddelijke drie-eenheid)El, El (aanroep levende God)
El Al (Israëlische luchtvaartmaatschappij)
Eli, Eli (mijn God, mijn God)
Nasi Shalom (de prins der vrede)
Nasi Rames (nasi goreng met groenten en vlees op één bord)


Gepost door: Petrus
Op: 17/04/2009 12:29
GOD staat bij de AA (Alcoholics Anonymous) bekend als Good Orderly Directions.

Gepost door: N.R.C. Hand
Op: 26/01/2010 21:34
G.O.D. = geloven ontkent denken.
(Math Willems)

God is het kortste woord voor het onbegrip van mensen.
(Ap Rutges)

God is een woordspel waar veel mensen compleet in verstrikt zijn geraakt.
(Els Geuzebroek)

God is de niet-verklaarde verklaring van alles wat mensen niet kunnen verklaren.
(E.G. van Boven-Toebes).

Gepost door: Beatrijs
Op: 17/05/2010 22:56
G.O.D. = Geheel OnbeDingd

Gepost door: Milo
Op: 07/07/2010 13:26
GOD = Geen Onzin Debiteren

EN JEZUS WERD OOK NIET GEKRUISIGD.

Het beeld dat Jezus vastgenageld aan een kruis stierf, is waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd uit bijbelteksten.
Volgens theoloog Gunnar Samuelsson van de Universiteit van Göteborg is Jezus niet gekruisigd, maar waarschijnlijk opgehangen aan een paal.

De wetenschapper claimt dat er geen literatuur bestaat die expliciet verwijst naar de kruisiging. In de de Bijbel wordt alleen gesproken over een zogenaamde ‘staurus’ die Jezus naar de berg van Golgotha moest dragen.

Dat woord is door veel historici vertaald als ‘kruis’, maar volgens Samuelsson kan het beter worden vertaald met ‘paal’, zo meldt de Britse krant The Daily Telegraph.
Romeinse, Griekse en Hebreeuwse literatuur suggereert zelfs dat executies waarbij mensen werden opgehangen aan een kruis helemaal niet werden uitgevoerd in de oudheid, beweert Samuelsson. Ophanging aan een paal was wel een veel voorkomende straf.

Samuelsson vermoedt dat het beeld van Jezus aan het kruis is ontstaan door artistieke afbeeldingen die veel later zijn gemaakt.

“Als je zoekt naar teksten die beschrijven hoe personen worden vastgenageld aan een kruis, vind je die simpelweg niet”, verklaart hij.
“Mijn suggestie is niet dat Christenen moeten twijfelen aan de tekst van de bijbel. Maar we moeten de bijbel wel lezen zoals hij is. We moeten de regels lezen zoals ze staan geschreven en niet tussen de regels door lezen”, aldus Samuelsson.


| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Out of range value for column 'id_b' at row 1