Transvitaal-Forum

https://www.memotrip.nl/kijkaan/transvitaal
Eckhart Tolle
Gepost door : Ad Minie
Op: 26/11/2012 22:04
Eckhart Tolle is nieuwe valse Messias
OPNIEUW GEPLAATST WEGENS SPAMVERVUILING ORIGINEEL
Gepost door : Broeder Gideon
Op: 30/09/2008 21:37

VALSE LEER ALOM IN ZWANG
Geachte broeders en zusters in Christus,
Jullie kennen vast allemaal Oprah Winfrey wel; een invloedrijke vrouw die regelmatig op RTL 8 te zien is. Velen waaronder ikzelf kijken wel eens naar haar show. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Oprah haar Christelijke achtergrond niet vergeten zou zijn. Met grote schok ben ik er echter achtergekomen dat niets minder waar is. Oprah Winfey heeft namelijk een boekenclub. Tot mijn grote verbazing werd er een boek behandeld met de titel: "Een nieuwe aarde" geschreven door: Eckhart Tolle.
Christelijke fora uit de Verenigde Staten waarschuwen voor de gevaarlijke leer van Eckhart Tolle die door Oprah gepromote wordt. Op dit moment zijn grote groepen vrouwen en mannen uit de Verenigde Staten (ook Christenen) misleid door deze persoon. Door wat onderzoek te doen naar de schrijver en het boek ben ik erachter gekomen waar het daadwerkelijk om draait. De heer 'Eckhart Tolle' houdt ervan om de bijbel aan te halen om vervolgens de betekenis van God's Woord genadeloos te veranderen. Het alom bekende bijbelvers Johannes 8:32 'U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden' wordt bij de dwaalleer van Tolle en Oprah: 'Alleen de waarheid over wie je bent, indien je je dat realiseert zal je bevrijden'. Verschillende schockerende uitspraken van de schrijver zijn: 'De hemel is geen locatie, maar duidt op de binnenste dimensie van je bewustzijn', 'De man aan het kruis is een geidealiseerd beeld, hij is iedere man en vrouw', 'Laat me je eraan herrineren dat er geen zonde bestaat' , 'Maak niet de trieste fout om aan het "harde/ ruwe kruis te blijven hangen". De beweging van Oprah en Eckhart Tolle is kenmerkend voor de eindtijd, want ze gaan van het volgende uit: 'Mijn geest maakt een deel uit van God. Ik ben erg heilig. Mijn heiligheid is mijn redding. Mijn redding komt van mijzelf'. In combinatie met uitspraken zoals: 'er bestaat geen zonde' kan je volgens Eckhart Tolle weinig fout doen in je leven. In feite komt het er volgens hem op neer dat je de verschrikkelijkste en afschuwelijkste dingen kan doen, want er is toch geen zonde. Vervolgens wordt je toch gered, omdat je je eigen redding bent. Deze weerzinwekkende leer wilt dat de mens zijn verschikkelijke daden afwimpelt en goed praat. Typisch de mens dus, maar de Heer zal toetsen wat hen innerlijk beweegt. Spr. 21:2 'Een mens kiest in zijn eigen ogen altijd de rechte weg, de HEER toetst wat hem innerlijk beweegt.' Wees gewaarschuwd want het past precies binnen de woorden van Paulus: 2 Tim 4:2-5 'Verkondig de boodschap, blijf aandringen, of het nu uitkomt of niet, wijs terecht, straf en vermaan met alle geduld dat het onderricht vereist. 3 Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen, maar leraren om zich heen verzamelen die aan hun verlangens tegemoet komen en hun naar de mond praten. Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels. Jij echter moet in alles nuchter zijn, je lijden aanvaarden, je werk als verkondiger van het evangelie doen, je dienende taak vervullen.'
Jezus is duidelijk als hij zegt: "Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden. Laten wij als broeders en zusters in Christus bidden voor de mensen die door deze twee personen misleid zijn of misleid dreigen te worden. Broeders en zusters verspreid dit bericht, want God's genade is groot en hij wilt dat niemand verloren gaat.
Vrede zij met jullie,
Broeder Gideon

Bekijk hier het promotie filmpje van Oprah's: 'een nieuwe aarde':
http://www.youtube.com/watch?v=zE_YFiAkgDU

Bekijk hier het tegenfilmpje van Christenen uit de Verenigde Staten:
http://www.youtube.com/watch?v=JW4LLwkgmqA

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15]



Gepost door: Adeptus Minor
Op: 01/10/2008 16:34
Van alle video's die ik heb gezien van Tolle heb ik krachtige quotes (pointers to the truth) gedestilleerd.

- 'Can I be the space for this' (voor datgene wat er nu gebeurt)

- 'Honor the forms' (in dit moment)

- (leef dit moment) 'as if you've chosen it'

- 'Let it go'

- 'Life can only be now'

- 'The now is all there ever is'

- 'Grace' & 'Compassion' (treedt dit moment met 'Grace' en 'Compassion' tegemoet)

- 'Honouring this moment'

- Niet iets anders willen dan wat nu is.

- Echt niet willen dat de dingen anders zijn dan nu.

- 'A compassionate relationship with your mind. Compassion and allowing go together. Also compassion with your painbody.'

- 'It's human emotion generating human thought.' (denk hieraan als er weer bv. angstgedachtes opeens in je opkomen, dat die afkomstig zijn van de human- not personal emotie die in je leeft.

- 'Only this is real' (alleen dit moment bestaat) 'give attention to it'

- 'conscious looking, conscious listening'

- 'Is there space?' 'Is it still now?' (vragen die je jezelf kan stellen als je het nu even kwijt bent, en weer vast zit in je gedachten)

- 'This moment could not have been different'

- 'I am not upset for the reason I think'
(als er een vervelende gedachte binnenkomt waar je je beroerd door gaat voelen)

- 'This moment already is'

- 'You are not what happens. You are the space in which it happens'

De quotes/pointers die ik nu nog gebruik zijn "Niet iets anders willen dan nu" (leven is alleen maar nu en zal altijd nu zijn, uiteindelijk raak je hier diep van doordrongen). En ompassionate relationship met dit moment, je mind, je emoties, met alle vormen. Je hebt er compassion mee... Dit is ontzettend krachtig. Want sommigen kunnen zich 'allowing' slecht voorstellen maar 'compassion' is automatisch ook 'allowing'. Ze gaan hand in hand. Ontzettend krachtig!



Gepost door: Lody
Op: 17/10/2008 10:41
Heb het boek "Een nieuwe aarde" in 1x uitgelezen, twee jaar geleden. Vond het heel goed, duidelijk en kernachtig helder.
Het was een nieuwe spirituele impuls en inspiratie. Spiritualiteit zonder culturele en religieuze toeters en bellen.
Was wel confronterend, maar leerzaam. Begrip als pijnlichaam was voor mij een nieuw model dat veel verklaart. Ik vind het heel veel praktische waarde hebben omdat je niet alleen de kennis krijgt dat je je niet hoeft te indentificeren met o.a. je pricipes en meningen, ego enz. maar ook in de activiteit methoden leert om op elk moment terug te gaan naar je zelf. Dat werkt en is dus praktisch.



Gepost door: Wiki Pedia
Op: 17/10/2008 22:01
Eckhart Tolle, geboren als Ulrich Tolle in 1948 is een Duitse leraar en auteur op het gebied van de spiritualiteit.

Tolle werd geboren in Duitsland. Hij woonde vanaf zijn dertiende bij zijn vader in Spanje. Rond zijn twintigste verhuisde hij naar Engeland. Omdat hij geen middelbareschoolopleiding had gedaan, moest hij een avondopleiding volgen om zich te kwalificeren voor de universiteit. Vervolgens bezocht hij de Universiteit van Londen en de Universiteit van Cambridge.

Op zijn negentwintigste ervoer hij naar eigen zeggen een 'spirituele transformatie' die het begin van zijn functioneren als spiritueel raadsman en leraar markeerde.

Tegenwoordig woont hij in de Canadese stad Vancouver.
Tolle heeft diverse spirituele boeken geschreven.
Zijn eerste boek, "The Power of Now", was #1 New York Times best-seller. Dit werk werd vertaald in meer dan 30 verschillende talen. De Amerikaanse talkshowhost Oprah Winfrey beschouwt "The Power of Now" als een van haar favoriete boeken.

Tolles recentste boek, "A New Earth", was eveneens de #1 New York Times best-seller in maart 2008.

In januari 2008 selecteerde Oprah Winfrey "A New Earth" in haar "Oprah's Book Club" selectie, begeleid door een 10-weken "live online seminar" (of "webinar") met Tolle. Dit startte op 4 maart 2008.
Zie hiervoor:
http://KijkOp.info/tolle




Gepost door: Neuromast
Op: 21/10/2008 22:23
Als ego dient om te bewijzen dat jij beter dan een ander bent kan ik me iets voorstellen bij het nut van egoloosheid. Maar als je vanuit b.v. je gevoel voor rechtvaardigheid (hartchakra?) achter een principe staat, dan zie ik het zo dat je dat weliswaar niet bent, en dus hèbt, maar daarom nog wel wil verdedigen.
Hoe beter je stil kan blijven staan bij hoe je het voelt, des te juister druk je je uit, des te minder patroonmatig en des te levensechter en gemeender is je reactie en daar krijg je achteraf dan ook het minste last van...

Het is mij wel een raadsel wat er toch steeds wordt bedoeld met 'werkelijke aard', "ware zelf" enz. Zeker iets wat bij oosterse spirituelen puur bewustzijn heet of zo, een onpersoonlijk en eeuwig iets.
Wie beschikt hier nou over?
Als ik moet benoemen wat mijn "werkelijke aard" is kom ik uit bij persoonlijke eigenschappen die geworteld zijn in gevoel, en die bij de waarnemer horen die ik "ik" noem, maar dat is volgens mij geen pure consciousness.
Dat zijn eigenschappen die ik op de lange termijn bij mezelf constateer, vormen dus een zelfbeeld/ego dat de lading dekt, en waar ik me mee identificeer: ik zeg dus dat ik het ben, ik constateer dat ik het adopteer.
Ik gebruik het woord "ego" dus als "zelfbeeld" en dat ego zie ik als gezond of ongezond. Mijn kritische houding komt uit een diepgevoeld besef me geen knollen voor citroenen te laten verkopen, het hoort bij me, het maakt deel uit van mijn ego, ik wil het helemaal niet kwijt.
Als ik een geliefde in mijn armen verwarm door de affectie te laten stromen, zelfs zonder te bewegen, dan voel ik dat het bij me hoort om zo van een vrouw te houden, en niet van een man, wat daarom dus deel uitmaakt van mijn zelfbeeld of ego. Zou ik daar vanaf moeten ter bevrijding van mijn "werkelijke aard"? Tolle bepleit ergens de mazzel of feliciteert mensen ermee als ze een dierbare hebben verloren omdat in het zwarte gat het 'ware zelf' of zo zou worden gevonden, walgelijk!
Ik denk dat ik maar eens wat kritischer ga worden op deze sippe ontkenner van het aardse leven.



Gepost door: Esmée
Op: 09/11/2008 16:26
Oh Oh Oh,

Ik heb serieus nog nooit zo'n dom en bekrompen stuk gelezen.
De "christen" die dit schrijft vat de bijbel zo verkeerd op, ik heb medelijden met hem door zijn onwetendheid!
Bovenstaande stuk: het ideale voorbeeld van SCHIJNHEILIG.
Sommige mensen willen blijven lijden en de echte waarheid niet zien!

Veel plezier in je kleine leventje!

Met vriendelijke groet,

Esmée


Gepost door: Pim Peins
Op: 18/12/2008 14:35
Eckhart Tolle die ooit dood wou omdat hij niet met zichzelf kon leven heeft tegenwoordig veel bekendheid als goeroe op spiritueel gebied: in het hier en nu zijn, je niet identificeren met dat wat je niet bent enz.
Apart is dat Oprah Winfrey voorjaar 2008 liefst tien talkshows van anderhalf uur heeft gevuld met Tolle, geheel gewijd aan zijn op bevrijding gerichte tips en hints. In aflevering 5 en 6 komt aan de orde wat hij noemt de: painbody.
Elke psychotherapie gaat natuurlijk uit van een problematisch deel bij een mens, met termen als emotionele blokkade, trauma, verdrongen psychische pijn of zoals in de Jaren 70 de "Niet-OK"-positie uit b.v. het boek "Ik ben OK jij bent OK".
Mogelijk dat "painbody" zich in een zelfde populariteit verheugt als dit laatste, eventueel mede door simplistisch gebruik ervan. Op het eerste gezicht een andere naam voor iets bekends, maar op het tweede gezicht ook verschillend.
Painbody wil zeggen dat elke kleinering of pijn (slaag, vernedering enz.) bij een mens blijft bestaan in de vorm van een energiepatroon. Dat is dan energie in de zin van "gedachten zijn krachten". Dus een fijn- of onstoffelijke vibratie die als 'gedachtenrobot' zelfstandig doorgaat, tot lang nadat de noodzaak daartoe voorbij is (bijvoorbeeld de baas spelen om jezelf te beschermen maar zo je relaties juist verziekend). Elders in de New Age heet dit energiepatroon wel "celgeheugen".
Deze painbody wordt door Eckhart Tolle besproken alsof het een zelfstandige entiteit in mensen is. De painbody voedt zich bovendien en groeit steeds groter door het opzoeken van negativiteit. Bijvoorbeeld op alle beeldschermen waar vertier vol "actie" en negativiteit wordt aangeboden (bioscoopbezoekers betalen om hun painbody te voeden). De painbody voedt zich met name in relaties, omdat het geringste signaal van een omstander door mensen wordt beantwoord vanuit hun painbody, die namelijk reageert vanuit negatief denken. Ook leedvermaak en roddelbladen zijn voedsel voor de painbody, zegt Tolle.
Omdat mensen met een sterk ontwikkelde painbody (een zware basisboosheid) plotsklaps kunnen omslaan met hun emoties, op een manier die de ander verbijstert, is het heel moeilijk te zorgen dat de painbody niet de leiding neemt. Tolle's oplossing is even eenvoudig (voor hemzelf?) als moeilijk voor de meesten: je moet je alleen maar realiseren dat jij niet de painbody bent, maar dat je bewustzijn een enorme vrije ruimte is in het hier en nu. Dan heeft het verleden (de painbody) je niet langer in de greep. Of je moet je realiseren dat het de painbody is van de ander die zo heftig reageert, ook weer door alleen maar bij jezelf te blijven in het hier en nu, waardoor je niet zelf op jouw beurt ook weer gaat reageren vanuit je painbody. Allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.
Niettemin kunnen een nieuwe naam als painbody aangevuld met spirituele aandachtspunten en de interviews met Oprah Winfrey mensen een eye-opener bezorgen, zo blijkt uit de reacties in de uitzendingen.
Wie meer wil horen kan direct naar de website toe met de uitzendingen (voor dit onderwerp nr. 5 en 6, wel even de afspeler downloaden).
Hiervoor heb ik een makkelijk webadres ingesteld:
http://www.KijkOp.info/tolle



Gepost door: André
Op: 19/12/2008 10:02
Painbody is er een aardig woord voor... net als de mode in de winkels krijgt het ieder seizoen weer een nieuw jasje... Het is niet meer dan een overleefpatroon om te vluchten voor wat je werkelijk bent, en dat is geen pijn maar trancendent bewustzijn. Vanuit pijn kiezen mesen een masker, dat zich toont aan de buitenkant in vele hinderlijke facetten. Wil je je bezig houden met hun maskers, dan zul je je boos voelen je leven lang. Houd je je bezig met hun pijn dan hoef je nooit meer boos te zijn. Maar goed dat is een keuze, het is maar waar je het meest op kickt. Voor iedereen nu veel gezelligheid gewenst en bovenal een slim en gelukkig nieuwjaar.



Gepost door: thinktank
Op: 04/04/2011 11:00
@Broeder Gideon

Hoe kortzichtig is men wel niet als christen?
Wat u in uw bericht zegt komt neer op 'Tolle heeft een boek geschreven met zijn waarheid in; maar zijn waarheid is niet de juiste want wij denken dat onze waarheid de juiste is.
Maar dat dacht de kerk ook ten tijde van de heksenvervolgingen en...
De katholieke kerk heeft tal van oorlogen begonnen of met zijn geloof bekrachtigd, zoals de meeste grote geloven trouwens.
En toch vind u Broeder Gideon dat u nog het recht heeft om te mogen zeggen dat een ander zijn geloof niet mag verkondigen en proberen het ter wereld te verspreiden.
Is het niet precies zo dat de bijbel is ontstaan...een samenraapsel van geschriften van mensen.
Tolle probeert inderdaad om katholieke zieltjes te verzamelen...maar jij, Broeder Gideon, jij doet dat met jou bericht evenzeer.
De wereld zou een mooiere plaats worden moesten mensen van verschillende geloven toleranter zijn naar andere geloven en de verschillende takken van het eigen geloof (Denk maar eens aan de protestantse vervolging, de onenigheid tussen de sjiieten en de soenieten en d.
Het zielengesprokkel heeft nog nooit een positieve invloed gehad op eender wat in de wereld maar wel talloze mensen omgebracht in kruistochten, oorlogen, etc.
Uiteraard wil de kerk dat niet. De vrede op aarde staat niet in haar agenda.
In haar agenda staat er enkel zielensprokkelen en zorgen dat die niet van de kerk vertrekken. Want waar een zieltje is, is er een lichaam, waar een lichaam is...is er geld.
Een van de grootste bedrijven in de wereld is de kerk. Ook is het een van de rijkste bedrijven.
Geef aan de kerk en wij geven het aan de hongerigen.
Wel ja, de kerk lijkt mij nu niet zo hongerig.

Reflecteer eens over uw eigen geloofsgeschiedenis, de geschiedenis van uw kerk en uw bedoeling op aarde...wilt u goed gedaan hebben, uw geloof getrouw blijvend zonder twist en reden tot ruzie of zoals de kerk tot nu toe heeft gedaan blijven in hun groot recht geloven en wetteloos door het leven gaan waardoor men dan ook de indruk heeft straffeloos te zijn.

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Out of range value for column 'id_b' at row 1