Transvitaal-Forum

https://www.memotrip.nl/kijkaan/transvitaal
Een TM-Raja is een Geldmaarschalk
Gepost door : Rob de V.
Op: 10/01/2007 20:07
Geachte koning "Raja Willem",
Op deze weg verzoek ik u vriendelijk mij uit het mailingbestand van Maharishi Mahesh Yogi te verwijderen en verdere bedelbrieven ter versterking van de guru zijn financiën achterwege te laten in de toekomst. Er zijn de afgelopen jaren miljoenen, waarschijnlijk miljarden euro's binnengehaald onder het mom 'Vedische pandits' naar Nederland te halen. Nu verluidt het weer dat er 200 zijn getraind om oeroude teksten uit te Veda's te reciteren, aangezien de Maharishi dit naast meditatie ziet als "enige mogelijkheid om op zo kort mogelijke termijn de onoverwinnelijkheid van alle Europese landen te garanderen en voor Nederland te continueren".
Doordat de Zuivere Leer door u en uw kornuiten altijd opnieuw verbonden wordt met geld, is van al deze spirituele bedoelingen weinig, en steeds minder terecht gekomen. Ik heb in mijn leven van de beweging nog geen informatie ontvangen, zonder de één of andere connectie met geld. U komt steeds verder van huis en ik hoop dat u daar snel achter zult komen.
Ik denk dat ik de zoveelse TM-er (sidha) ben, die zich uit deze ooit zo leuke Transcendente Meditatie beweging terugtrekt. Voor mij is het over en ik denk met mij vele anderen. Ik wens u het beste en vooral dat u de weg terug nog vindt, naar de zuivere spiritualiteit. Met vriendelijke groeten,
Rob de V.


| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Harry4
Op: 11/01/2007 16:15
"Een raja is een geldmaarschalk". zo is het W :  
ieder mens die denkt dat de hemel gekocht kan worden is gek .. !

Blijf bij het resultaat van een goede ontspannings oefening en beloof nooit de hemel op aarde. 
Ik was laatst op een verjaardag en daar zat het hele TM Vaticaan
met de plastiek glimlach allen inmiddels 60+ schijnheilig te wezen !
Ik kon mezelf nog net inhouden.javascript:emoticon('')

Gepost door: Dominee Loer
Op: 11/01/2007 21:54
Het is weinig chique om te zeggen maar de rondzendbrief van Geldmaarschalk Willem Meijles deed me denken aan 1945 (ik was 11) toen de kreet klonk: GEEN KNOOP VAN MIJN GULP VOOR WINTERHULP.
Ds. Loer


Gepost door: Roos Doorn
Op: 13/02/2007 12:44
AFLATENGELD IN MISLUKKENDE PROJECTEN
Kom kom niet te min erover denken. Om Raja te worden bij de TM-Sekte moet je eerst een Raja-cursus volgen. Daarvoor ga je aan de spirituele leiders honderd duizend euro betalen. Ene Paul Gelderloos geldt als "premier" van Nederland. Maar die heeft ook een Raja-diploma. Dat is een miljonair die op het moment de illusiewereld waar de TM-sekte mee werkt bezig is te financieren. Dat declareert hij vervolgens als giften, waarvoor hij dan 55% belasting terugkrijgt. Voor de kosten die hij er dan zelf aan heeft krijgt hij een hoop terug. PR voor zijn bedrijf en vooral voor zichzelf. Paul Gelderloos is de meest publiciteitsgeile egotripper van TM-Nederland. Door de wereld der begoocheling te financieren verkrijgt hij een stuk zelfbeleving. Ook een Raja wint enorm aan identiteit, zeker door die gouden kroon. Geld speelt een rol bij de TM. De Maharishi heeft ooit gezegd dat je met zwart geld beter niet een TM-cursus kan betalen, maar als je het toch doet, en als je er 10% van aan een goed doel geeft, dan kon het geen kwaad, of zo.
Wat niet zo bekend is: binnen de TM-sekte bestaat het geloof in de AFLAAT. Als je geld doneert dan verbeter je je kansen, omdat "de natuurwetten" dan gunstig gestemd worden zodat je sneller "groeit". De "evolutie" van de wereld wordt zelfs bevorderd als je de TM-sekte geld geeft!
Ik zou niet weten hoeveel procent TM-ers de escalatie van het sektarisme al belachelijk vindt (en zich geneert voor de gedachte dat anderen denken dat zij erbij horen). Je hebt een schemergebied van mensen met nevenfuncties gerelateerd aan de beweging, zoals in de gezondsheidstak (ayurveda). Die kunnen het wel ridicuul vinden maar gaan failliet als ze dat uitspreken. Intussen gaat de sekte door met geldverslindende projecten die echter allemaal mislukken, blijkt uit de historie. Welk project van de TM-beweging is ooit gelukt?
Roos Doorn

Gepost door: A.,Deurlo
Op: 14/02/2007 11:14
Ha ha ha, die Roos. Voel je dan niet dat er toch iets gelukt is Roos?
De BANKREKENING van de sekte!

Gepost door: paco painter
Op: 17/02/2007 08:42
Het duurde nog lang voor je dat lachebekje van deze spirituele TM multinational door had

Gepost door: Pim Peins
Op: 21/02/2008 12:36
WAT ZIJN MAHARADJA's?
Nu Meester Mahesh is heengegaan komt de TM-kerk onder leiding te staan van tovenaarsleerling "Maharaja Nader Raam".
Dit roept meteen de vraag op: wat zijn Maharadja's eigenlijk?

Zij waren vorsten over kleine rijkjes in met name India, maar ook Indonesië en Filippijnen, rijker dan Koningin Elizabeth de Tweede en Wilhelmina samen.
De Indiase onafhankelijkheid van Engeland in 1947 (zie de topfilm "Gandhi" uit 1982) veranderde het sprookjesleven voor de 565 maharadja's radicaal. Ze verloren bij donderslag hun 1001-nachtpaleizen met honderden gekrulde torentjes en romantische vensters. Waar zij vroeger omgang hadden met hun schare vrouwen, boeken thans hotelgasten logies als recreant in een "Palace Hotel". De maharadja of zijn nakomeling leeft soms nog wel in één der vleugels, maar ziet zich genoodzaakt zijn paleis te verpachten om de eindjes aan elkaar te knopen.
Eén der bekendste maharadja-paleizen te Udaipur, werd bezocht door James Bond in de film Octopussy.

In 1947 mochten de maharadja's van premier Nehru nog wel hun titels behouden en kregen bijstandsuitkeringen, maar verloren hun eigen leger, renpaarden, tijgerjacht, Rolls Royces, chauffeurs en tuinpersoneel. Toen Indira Gandhi aan de macht kwam werden de laatste voorrechten omgezet in strafkorting en sollicitatieplicht.
Het leven gaat door, soms met een al 60 jaar niet meer vervangen behang, vol vlekken van vergane glorie. Om mee te tellen moest een harem minstens 100 vrouwen tellen. Harem-dame zijn was een eer, want je zat opgesloten en je mocht niet naar school, en het paleis zat vol kleine luikjes, waardoor je naar buiten mocht gluren om een glimp op te vangen van gewone volksvlerken.
Voor heersers uit de hoogste kastes was geld geen probleem. Zo ontving de maharadja van Alwar zijn gewicht in zilver. Daarbij zat hij in de lotushouding met een kroon op, aan één kant van een enorme weegschaal, terwijl op het andere plateau zilverlingen werden opgestapeld.

Deze goede traditie werd voortgezet door de moederkerk van de TM-sekte, zoals te zien op:
http://www.maharishitm.org/en/tonynaderen.htm

De toen slechts professor Tony Nader zit daar, nog zonder goudkroontje en raja-jurk, op de weegschaal te leviteren.
Deze maal om zijn gewicht te ontvangen niet in zilver maar in goud. Wachten met toiletbezoek en water drinken scheelt enorm, want de goudprijs per kilo hangt rond de 15.000,= euro.

Let op de typische geloofstaal:

"In februari 1998 werd professor Tony Nader, de grootste wetenschapper van onze wereld, zijn gewicht in goud toegekend voor zijn historische ontdekking, onder Maharishi's leiding, van de universele natuurwet aan de basis van de menselijke fysiologie. Deze wetenschappelijke ontdekking biedt de volle ontsluiting van de Totale Kennis over de Natuurwet..."

Deze wattige PR-kerktaal van de TM-beweging contrasteert schril met de uitkraamsels van individuen. Men hoeft geen erg fijne neus te hebben ontwikkeld om direct aan te voelen of schrijvers typische TM-devotees/dwepers zijn of pelsluizen en criticasters.
Bijvoorbeeld: http://www.skepsis.nl/sdp-1998.html

"Op 6 februari 1998 geeft Maharishi Mahesh Yogi aan onderzoeker Tony Nader zijn gewicht (79,1 kg) in goud. Tony Nader heeft naast zijn presidentschap van Vedische universiteiten nog tijd gehad om uit te vogelen dat de ruggengraat en de lever van de mens ook aan de natuurwetten voldoen en onder invloed staan van zon, maan en andere planeten. Zouden ze in Vlodrop eindelijk overtuigd zijn van de universele gravitatiewet?
Tony Nader gaat de anderhalf miljoen gulden voor wetenschappelijk onderzoek gebruiken (Eindhovens Dagblad, Trouw, Utrechts Nieuwsblad, Rotterdams Dagblad 7 februari)."

Gelukkig vergooit de huidige "Maharadja Nader Raam", anders dan zijn vroegere collega's, dit geld uit 1998 niet aan het spelen van snooker in een leven als dandy, of om olifanten te laten paraderen voor 1000 haremvrouwen.

Een hele verbetering: meer wetenschappelijk onderzoek om de Totale Kennis aan te vullen met wat er nog aan ontbreekt!

Toch zullen de Maharishi-raja's hun aloude rol als geldmaarschalk ook bij de TM-beweging wel niet verloochenen. Kijk maar naar "Raja Willem" die telkens vol devote bewoordingen uit de hoek komt met zijn bodemloze collectebus.

De hoogste Tower van de wereld is wellicht onhaalbaar, maar houten Maharishi-torentjes van 12 verdiepingen als tentoonstellingsgebouwen kunnen de ware devotee nog heel wat geld uit de zak kloppen.

Natuurlijk: daar staat tegenover dat je in ruil voor zo'n aflaat een enorme sprong voorwaarts maakt in je evolutie.



Gepost door: ..
Op: 21/07/2009 10:10
SJONGE JONGE JONGE... laat die mensen met rust.. als mensen TM willen beoefenen, LAAT ze dan lekker!!!!! waarom moet overal kritiek op geleverd worden. ze doen toch niemand kwaad? als ze geld willen vragen, dan doen ze dat. er zijn genoeg mensen die hun geluk en rust kunnen vinden bij TM. Sommige mensen willen uitwaaien op het strand, een ander vind zijn geluk in schilderen. Deze mensen vinden hun geluk in TM. LAAT ZE!!!!!
Ik vind dit zo ongeloofelijk zielig, hebben jullie niks beters te doen dan mensen afkraken?
En die opmerking over Paul Gelderloos is totaal onterecht, niet over iemand oordelen die je niet persoonlijk goed kent, heb je dat nooit van je ouders geleerd vroeger?
echt waar... WAT is er mis met jullie mensen...

Gepost door: Max
Op: 21/07/2009 21:47
Ik leef met je mee. Als jongere wil je je afzetten maar waartegen? Je leeft in de rijkste en vrijste staat die jongeren ooit hadden. Maar je zal toch iets moeten vinden wat in jouw beleving bemoeizuchtig en dwangmatig is. Waar vind je nog een vrijheidsbeperking in een allesmoetkunnen-land? Ouderwetse zeurpieten gezocht, dringend. Goddank, hier.

Gepost door: willem zonder troon
Op: 29/08/2010 13:47
Beetje erg late reaktie wellicht.....
ben het helemaal eens met de meneer die (in 2009) heel terecht opmerkt dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil en kan om een beter leven te hebben...
En dat mensen die allemaal scherpe stukjes schrijven, zelf ook die vrijheid hebben om inplaats van dergelijke stukjes die vrijwel allemaal dezelfde toon hebben, hun kostbare tijd te besteden aan iets wat nuttiger is.
Hoeveel mensen hebben echt veel gehad aan TM? In mijn leven zijn dat er heel veel....!! Jai Guru Dev

Gepost door: P.Peins
Op: 04/12/2010 13:01
Ik hou het gewoon voor mogelijk (door wat ik mensen hoor beweren) dat de TM-"techniek" voor een bepaalde categorie bepaalde verbeteringen geeft (migraine of slapeloosheid verdwenen, niet meer gaan roken) of dat zij ermee verzinken in een bepaalde ontspannen rust. Wat ik niet meemaak dat kan daarom een ander nog wel hebben, anders zou Bach niet zo muzikaal hebben kunnen zijn.

Sommigen krijgen naar verluidt subtiele sensaties in hun bewustzijn (zoals bepaalde vrouwen tijdens het vrijen met hun ogen dicht kleurbeelden zien?) die erop wijzen dat het blijkbaar toch wat anders is dan alleen met je ogen dicht zitten.
Een persoonlijke gevoelsbeleving neem ik in eerste instantie serieus. Het is ook allemaal afhankelijk van persoonlijke behoeften: het bij een gemeenschap kunnen gaan horen, een bepaalde vorm vinden voor een levensbeschouwing, op weg zijn met op zoek zijn, jezelf ondergeschikt maken aan een ware leer, uitblinken in vrome praktijken, etaleren dat je al wat diepere ervaringen hebt dan een ander, het adoreren van een goeroe, het aan dit alles ontlenen van een identiteit.

Ik ben zelf niet bepaald suggestibel maar anderen kunnen zodra ze een gedicht of film zien meteen enorm in de stemming zijn.
Dus ik denk als de goeroe aangeeft dat je tijdens het hoppen een geestelijk orgasme hebt, dat zulke mensen tijdens het hoppen ook inderdaad geestelijk klaarkomen. Eveneens kan bij sommigen de putdeksel juist worden losgewipt van een latente psychose.
Op consulten bij de reïncarnatie-therapeut Pieter Langedijk hoorde ik die man wel eens de TM-techniek dringend afraden, omdat je er slechter door in je lichaam zou komen te zitten.
Nico Schulte, schrijver van "Zweven naar Ideaal Leven" (een boek dat hij zelf al lang afwijst), noemde de TM-toestand later "een milde vorm van schizofrenie". Kan allemaal kloppen bij een bepaalde categorie.

Zo vind ik Pim van Lommels boek over Bijna Dood Ervaringen (http://kijkaan.nl/transvitaal) een aanwijzing voor mijn geloof dat je buiten je lichaam als individu kan bestaan.

Wat wel bewijsbaar zou zijn: kunnen geestelijke invloeden (meditatie, woorden, muziek) de vorm van ijskristallen beïnvloeden? Zo ja dan hebben we daarmee heel objectief een aanwijzing ten gunste van de slogan: "Gedachten zijn krachten". Dat noem ik dan niet meer een geloof.
Hieronder nog wat info hieromtrent.

Allereerst de website der ultra-ongelovigen: http://www.skepsis.nl/emoto.html

Dan:
http://www.hado.net/
en
http://www.masaru-emoto.net/english/e_ome_home.html

Zie ook:
http://www.google.nl/images?hl=nl&source=imghp&biw=796&bih=428&q=emoto&gbv=2&aq=f&aqi=g4&aql=&oq=&gs_rfai=



| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |