Transvitaal-Forum

https://www.memotrip.nl/kijkaan/transvitaal
Meditatie tegen Pesten op School
Gepost door : TM-Nederland
Op: 10/01/2007 11:17
Brochure voor onderwijs
Onder het motto "Pesten en geweld - Het kan ook anders" is een initiatief gestart om TM onder de aandacht te brengen van mensen die werkzaam zijn in het onderwijs.
Speciaal hiervoor is een brochure gemaakt van 20 pagina's. De brochure is op aanvraag verkrijgbaar.
Email: post@tm.nl


| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: M.Pijpers
Op: 11/01/2007 16:43
Heel interessant, dat kunnen we gebruiken. Maareh, het is toch niet een onderzoek van/over dit effect bij de Maharishi school?? Want in dat geval klopt het van geen kant. Schoolbestuur wat leraren wegpest, kinderen die elkaar en anderen met grof geweld benaderen etc etc. Toch jammer dat steeds weer blijkt dat meditatie een middel is wat voor de individue wel rust etc kan bewerkstelligen, maar dat het beloofde Maharishi effect steeds weer achterblijft. Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven zei mijn overleden grootmoeder dan altijd en daar sluit ik me in dit geval van harte bij aan.

Gepost door: Harry4
Op: 13/01/2007 21:58
Vroeger was TM een spontane keuze met een spontaan resultaat. Nu is op de TM school TM een gedwongen keuze geld bron voor een uitermate dubieuze club geworden. Maar reden tot zorg is niet gerechtvaardigd daar die oude autocraat goeroe doodsangst heeft en zodra die dan eindelijk eens dood is, er binnen de kortste keren een telefoon baas zal zijn om de club op te heffen.

Gepost door: Yvonne
Op: 17/01/2007 10:20
Mijn twee kleinkinderen van 8 en 12 (waarvan ik de oudste beschouw als een "nieuwe tijds kind", konden het op andere basisscholen niet redden. Kennelijk zijn ze heel gevoelig. Daarom ben ik erg blij dat het op de Maharishi-school wel goed gaat. De sfeer is daar zachter, rustiger met meer begrip voor de mens, en ik hoop dat dit zo blijft...
Yvonne

Gepost door: blaargh
Op: 12/12/2007 05:36
De sfeer zachter en rustiger?
Ik heb vroeger zelf op dit indoctrinerende schooltje gezeten,verplicht mediteren en allerlei zelf bedachte onzin,werd er door de leerlingen niet aan voldaan,dan wist je dat je die midddag niet met je vriendjes ging buitenspelen,maar gezellig na blijven,terwijl er op die school geen enkele gediplomeerde leraar/lerares rondliep,dreigen waren ze vooral goed in,en er waren er en aantal met losse handjes,maar dat verwacht je ook niet van zo'n schooltje in een "dorpje" waarin zo'n beetje iedereen zichzelf letterlijk de oogkleppen op mediteerd,zweef maar lekker door,op een gegeven moment kom je weer keihard naar beneden.


| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Out of range value for column 'id_b' at row 1