Transvitaal-Forum

https://www.memotrip.nl/kijkaan/transvitaal
Meditatie en Uittreding
Gepost door : Healing Sense
Op: 09/01/2007 12:09
Uittreden is iets wat waarschijnlijk de hele mensheid doet echter zonder het te beseffen. Meestal gebeurt dit nl. als men slaapt. Het "stoffelijke" lichaam blijft liggen en het astrale lichaam gaat op reis.

Kinderen worden vaak gezien als dagdromers echter vaak zijn ze onbewust uitgestegen wat er dan ook direct de oorzaak van is dat ze het niet direct horen als ze worden aangeroepen. Wie herkent die klap niet als je terug kwam op aarde na zo'n dagdroom? Ik wil daarom ook gelijk aan iedereen vragen hun kinderen hier niet te hard op aan te vallen want ze doen het onbewust en hebben er geen controle over.
Hoe treed je uit?
Uittreden is een gevorderd stadium van mediteren. Door meditatie kun je gemakkelijk uittreden (bewust). Het blijft natuurlijk altijd gevaarlijk en als je niet weet wat je doet zal ik je het zeker niet aanraden. Het komt regelmatig voor dat mensen een paar minuten van de tijd missen. Dit kan een uittreding zijn. Bv. je kijkt op de klok het is nu 14:15 als je later nog een keer kijkt is het 14:21. Dit gebeurt vaak als je in een rust toestand bent. Er zijn meerdere manieren van uittreden. Ik ga niet in detail treden. Mensen met ervaring weten waar ik het over heb. Ook heb je de onbewuste uittreding. Dit gebeurt onbewust tijdens het slapen of dagdromen. Dit komt vaker voor dan bewust uittreden. Als je bewust uittreedt kun je zelf bepalen waar je heen gaat of wie je wil bezoeken. Toch is dit gevaarlijk en niet aan te raden. Ik blijf het zeggen als iemand toch nog vragen over dit onderwerp heeft die hier niet beschreven staan kun je altijd mailen.
Website:
http://groups.msn.com/HealingSense/uittreding.msnw

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: Dorien
Op: 09/01/2007 12:19
Uittredingen zijn vooral bekend van de bijna-dood-ervaringen (BDE). Dit zijn ervaringen van mensen die eventjes dood zijn geweest. Vaak 'hangen' ze boven hun lichaam en zien ze hoe het lichaam er op dat moment bij ligt en wie er allemaal bij is.
Vaak zien ze ook een tunnel met aan het einde en heel mooi licht waar vaak een (overleden) bekende in staat die hen komt halen of juist komt vertellen dat het hun tijd nog niet is. Soms mogen ze even een kijkje nemen door de poort en beschrijven dit als 'een paradijs' met kleuren en vormen die ze niet kunnen benoemen omdat ze hier niet voorkomen.
Dit is vaak een heel ingrijpende gebeurtenis die niet onderschat moet worden. Mensen beseffen vaak in één klap dat ze sterfelijk zijn en ook dat het leven niet stopt met de dood. Maar ook willen veel mensen weer terug naar dit paradijs en beseffen ze eens te meer hoeveel ellende er in de wereld heerst.

Er zijn ook mensen die een kijkje nemen in het hiernamaals tijdens een 'gewone' uittreding.
Uittreden kun je op verschillende manieren doen. Je kunt dit doen in een lichte trance; jezelf leegmaken en je concentreren op de plaats waar je heen wilt (of op de persoon die je wilt zien). Ook kun je dit tijdens een (lucide) droom of meditatie doen.
Een lucide droom is een droom waarbij je zelf je droom bepaald. Door je te blijven concentreren op datgene wat je wilt dromen tot je in slaap valt, kun je een lucide droom krijgen. Er zijn zelfs geoefende lucide dromers die hun hele droom kunnen sturen.
Tijdens een meditatie maak je je helemaal leeg en concentreer je je alleen op datgene wat je wilt zien/doen. Net als in een lucide droom, alleen slaap je nu niet en kun je dus elk moment terugkomen en de meditatie beëindigen.

Meestal is het zo dat je gids (zie ook: geleidegidsen) je meeneemt en erbij is. Net zoals dat in het gewone leven zo is. Hij begeleidt en beschermt je en zorgt ervoor dat je niet wakker wordt tijdens je uittreding. Bovendien zorgt hij ervoor dat je te zien krijgt wat op dat moment belangrijk is voor je en dat je vooral niet ziet wat je (nog) niet mag zien.
Je hoeft trouwens niet perse een kijkje te gaan nemen in het hiernamaals, in principe kun je (samen met je gids) overal naartoe. Het is alleen de vraag of dat verstandig is. Misschien zie je dingen die je helemaal niet wilt zien, of dingen waar je niet mee om kunt gaan. Vraag je dus van tevoren wel af of het zin heeft om deze reis te maken.
Dorien:
http://www.spirituele-wereld.nl/begrippen/uittredingen.html


Gepost door: Pim Peins
Op: 29/01/2007 17:35
Dromen zijn zowel het defragmenteren, opschonen en ordenen van de "harde schijf" (in onze hersen-vertaalcomputer), als verbeeldingen van onze levenssituatie, als registraties en interpretaties van uittredingen.
Uittreding geschiedt in elk geval bij de overgang, wat inhoudt dat onze individualiteit los komt door het stofkleed achter te laten en daar dan dus onafhankelijk van wordt.
Bij uittreding kan men het eigen fysiek van een afstand zien als een externe werkelijkheid.
Zo kan men al levend op aarde tevens met een (geestelijke) afstand kijken naar eigen gevoelens (en velen kunnen dit niet) en naar eigen emoties, welke laatste zo eigen zijn aan de fysieke wereld. Vanuit de onderzoekende waarneming kan men zelfs de eigen gevoelens als "externe" werkelijkheid onder ogen zien, alsook hoe bepalend deze zijn voor eigen handelen. Denk maar aan pijn over... niet genoeg waardering krijgen.
De eigen gevoelens maken deel uit van de eigen individualiteit. Hoewel men de eerste is die de eigen gevoelens moet opmerken, kunnen soms anderen dit helderder.
Andere verschijnselen horen niet bij de eigen individualiteit, want zijn voor alle individuen op dezelfde wijze waarneembaar, zoals zwaartekracht. Hoewel dit iets objectiefs lijkt, blijft het individu degene die waarneemt en interpreteert. Als zodanig is alles subjectief. In het spraakgebruik noemen we feiten die door elk subject identiek waargenomen worden, gemakshalve "objectief". Subjectief noemen we interpretaties overheerst door individuele gevoelens, zoals wanneer men voorbijgaat aan eigen drijfveren, onbewust is van eigen gevoelsmotieven.
Het waarnemen geschiedt door individuen.
Individuen zijn afzonderlijke ikken, maar als men verliefd is en twee zielen als 1 gedachte ervaart bewijst dit niet dat er maar 1 kosmisch ik bestaat, alleen maar dat men een subjectief gevoel objectiveert naar een algemeen geldig geachte theorie, zoals een verliefde stalker volhoudt dat de onwillige liefdesprooi fout zit door hem af te wijzen omdat hij immers waarneemt hoe goed hij voor de ander wil zorgen. Zelfs topervaringen zijn interpretaties, en geen bewijs dat er maar 1 ik bestaat. Als je er bewijs in ziet doe je hetzelfde als de patiënt die meent Jezus te zijn alleen omdat hij het zo voelt.
Van mij mag iemand vinden dat hij op het niveau van de Ene Bron zit en dat er ook niets anders bestaat dan dit Ene Ik, maar ik ben in elk geval niet dit Ene Ik.
Pim Peins


| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |