| Angst voor Mediteren |
| Gepost
door : MarMar
Op: 20/12/2006 12:37 |
|
Hallo, Ik heb een aantal vragen waarvan ik denk dat ze hier het beste beantwoord kunnen worden. Ik ben een man van 21, en ik ben vanaf m'n 16de al aan het proberen "mijn gevoel" te volgen. Dit deed ik door na te denken over dingen, situaties en mensen en daar kreeg ik dan een bepaald gevoel over en aan de hand van dat gevoel maakte ik beslissingen in mijn leven. Wat me altijd al is opgevallen is dat alles uiteindelijk goed afloopt als ik dat gevoel volg; het leid me altijd in de richting van het probleem en ook in contact met andere mensen werkt het vaak heel goed. Ik kom net uit een relatie van een jaar, en samen met het meisje waar ik mee had hebben we grote stappen vooruit gedaan in ontwikkeling, daartegenover stond de prijs van veel ruzie, conflicten en weinig plezierige momenten. Ik heb nog contact met haar, en we proberen onze vriendschap te behouden. Wat het probleem dus is is dat ik ontzettend aan haar hang, emotioneel gezien, ik wil al mijn ontdekkingen en gevoelens vertellen aan haar. Ook dit valt onder mijn gevoel volgen. Zij werd hier helemaal gek van, en de laatste keer kwam er dus iets uit het conflict en dat is dat ik mezelf geen moer waard vind. Ik probeer dit nu dus te verbeteren door eigenlijk de hele dag door tegen mezelf te zeggen dat ik ok ben, dat ik goed ben, dat het niet uitmaakt en dat ik het alleen ook wel aankan. Dat geeft me in veel situaties een hoop meer kracht, en ik lijk minder te hangen op anderen. Maar de pijn die ik heb over mijn exvriendin en het feit dat zij ook doorgaat met haar leven en vriendjes enzo, wat ik echt verschrikkelijk vind, verdwijnt daarin mee. Hoe vaker ik mezelf ervan overtuig dat ik het alleen red in mijn leven hoe meer het gevoel verdwijnt. Als ik een tijdje stop ermee dan komen die gevoelens weer terug, en het lijkt dus niet permanent. Ik ben dus bang dat deze gevoelens niet goed verwerkt worden. En 1 van de dingen waar ik juist trots op was van mezelf, was dat ik zo gevoelig was. Op deze manier lijk ik een gevoeloze klootzak te worden en dat idee bevalt me ook niet echt. Ik wil wel geestelijk stabieler worden want ik ben nu compleet afhankelijk van hoeveel anderen mij willen steunen en hoeveel ik emotioneel moet incaseren. Ik probeer ook te mediteren maar vaak stop ik zonder reden. Daarvoor was ik zelfs bang om te gaan mediteren. Ik merk nu ook dat m'n gevoelens lijken te verzachten als ik probeer te gaan mediteren en daardoor wil ik niet verder. Kan iemand me misschien vertellen hoe dit in elkaar steekt en wat ik zou kunnen doen? MarMar |
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |
| Gepost door:
Francis Op: 20/12/2006 12:39 |
|
| Ergens kan ik je situatie herkennen. De meeste mannen denken dat ze gevoelig zijn. Maar via het denken geloof ik niet dat het kan. "Gevoeligheid" komt eerder via het Hart. En daar kennen de "mannen" niets van. Ze begrijpen alleen iets van jagen en presteren, en dat bedoel ik niet negatief. Toch is het mogelijk om als man de poort naar meer gevoeligheid te openen. En met de hulp van meditatie is dat best mogelijk. Maar pas op! Dat betekent ook dat "het denken" veel zal moeten inleveren, en dat zal pijn doen. Er zal een einde komen aan de gedachten: ik denk en ik voel, ik doe dit en ik doe dat. De prijs is hoog, maar hetgeen je daarvoor in de plaats zult krijgen is een Totale Mens. Je kan stellen dat meditatie de barensweeën zijn van een geheel nieuwe mens. Een mens die zich totaal één voelt met zijn omgeving; dat zal pas echte gevoeligheid geven. Francis |
|
| Gepost door:
Prof. J.S. Malan Op: 17/01/2007 10:29 |
|
| Wij bevinden ons nú in de tijd van de grote afval, van valse profeten en grootschalige misleiding op geestelijk gebied. Een deel van deze misleiding vindt in de Naam van Jezus plaats (Matt. 24:4-5), en dus ook in nominaal "Christelijke" kerken (2 Tim. 4:3-4; 2 Pet. 2:1-2). Als wij echter de waarheid van Gods Woord, van de Heilige Geest en van Jezus kennen, zal de waarheid ons van alle dwaling vrijwaren (Joh. 8:32). NB. Indien u meer over de Antichrist zijn ideologie en over de alliantie van valse wereldgodsdiensten wilt weten, kan u Malans boek "De boodschap van Openbaring voor de eindtijd" lezen. In een ander boek, Gevaren van de New Age Beweging, wordt het gevaar van meditatie, alsook van verscheidene andere New Age gebruiken, behandeld. http://users.skynet.be/fa390968/index.htm |
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |