Electro-Smog, slimme meters, nachtmerries |
Gepost
door : Hanny
Op: 07/04/2009 18:18 |
Uit eigen ervaring kan ik spreken over de gevaren van de straling van dect-telefoons Wij hadden er 3 in gebruik. Eén apparaat hadden we beneden en 2 boven. Al een paar jaar had ik last van nachtmerries, zeker 5x in de week; daarbij lag ik vreselijk te gillen. Mijn man werd daar altijd wakker van en vroeg of ik het benauwd had. Ikzelf was mij daar niet van bewust. Een deskundige heeft toen een meting verricht en daar kwam uit dat er bij ons iets verkeerd was. Toen zij 16 februari bij ons kwam meten, bleek dat er bij onze telefoons heel veel straling was. Prompt hebben we alles eruit gehaald en de nacht daarna was ik helemaal rustig en stond uitgerust op. En dat is dus tot op heden zo gebleven. Ik hoop dat ik met mijn verhaal andere mensen bewust heb gemaakt van de gevaren van electrosmog!!! Hanny |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
|
Gepost door:
Miep Op: 07/04/2009 18:22 |
|
Eerste Kamer tegen slimme electriciteitsmeters Den Haag, 7 april 2009. De nieuwe elektriciteitsmeter wordt niet verplicht aangebracht in de Nederlandse huishoudens. Minister Maria van de Hoeven (Economische Zaken, CDA) zag vandaag in de Eerste Kamer af van de sanctiebepaling, waarmee ze koos voor een vrijwillige invoering. Eerder wilde ze de slimme gas- en elektriciteitsmeter verplicht invoeren om zo tot een duurzamere energievoorziening te komen. De consumentenbond vond echter, net als een deel van de Eerste Kamer, dat de meters op gespannen voet staan met de privacyregels. De meters zijn op afstand te lezen, geven informatie over het verbruik en kunnen besparingsadviezen geven. De slimme meter wordt eerst geïnstalleerd in nieuwbouwwoningen en bij renovatieprojecten. Na twee jaar moet duidelijk zijn of ze echt slim genoeg zijn om op grotere schaal te worden geplaatst. http://www.nrc.nl/binnenland/article2206601.ece/Eerste_Kamer_tegen_slimme_electriciteitsmeters |
Gepost door:
Ursula Op: 08/04/2009 22:29 |
|
Ook ik kon jaren lang niet slapen en had tal van kwalen. Uiteindelijk vroeg mijn arts: "Heb je soms een dect-telefoon?" Jazeker, en nog een heel goede, dure ook! Een Siemens Gigaset. Wat ik niet wist, is dat die een van de aller stralingrijkste was. Ik mocht hem niet meer gebruiken en haalde dus een heel oud beestje uit de kast. Ineens kon ik veel beter slapen en voelde ik me opknappen. Maar na korte tijd begaf mijn oude beestje het. Dus moest ik toch weer de dect-tel. gebruiken. Weer kon ik niet slapen, terwijl ik zeker was, dat ik hem uit het stopcontact had getrokken. Na een paar woelige uren ging ik toch maar kijken. En, jawel, ik had de stekker niet uitgetrokken. Nu wist ik het wel heel zeker. Dat ding moest weg. Tegenwoordig zijn er blijkbaar dect-telefoons, die niet meer stralen, als je ze uitzet. Wil je meer weten over stralingsbronnen, koop dan "Electrostress en Gezondheid" van dr. ir. Michiel Haas. Dit is deel 7 uit de serie Duurzaam & Gezond Bouwen. € 19.50. |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |